עורך דין מירית עטיה

זכויות נשים בהריון

עורך דין - דיני עבודה - זכויות נשים בהריון

מהן ההגנות של נשים בהריון?

חוק עבודת נשים מגן על זכויות נשים בהריון ומגן על נשים המצויות בטיפולי פוריות. חוק עבודת נשים מגן על שעות העבודה, ועל הזכות של האישה לצאת לבדיקות וטיפולים רפואיים. כמו כן וחשוב לא פחות חוק עבודת נשים מגן על חופשת הלידה, מבלי שתהיה לך דאגה, האם מקום העבודה שמור לך.


את בהיריון? מזל טוב!

את העובדת המצטיינת שהמעסיק כל הזמן משבח ולפתע מרגישה הרעה בתנאי העסקה עקב הריונך? בעבודה המעסיק מתנכל לך כי הודעת שאת בהריון? לא מאפשרים לך לצאת לבדיקות הריון? מקצצים לך את היקף העבודה ואת שעות העבודה? חזרת מחופשת לידה, ומישהו אחר "השתלט" לך על התפקיד?

בתקופת ההיריון ובזמן טיפולי הפוריות את מוגנת על פי חוק. אסור למעסיק לפטר אותך או להרע את תנאי העסקתך בתקופת ההיריון, בכפוף להוראות החוק.

אפליה בעבודה או הרעת תנאים בתנאי העסקה, בתקופת ההיריון או בתקופת טיפולי הפוריות, בזמן חופשת הלידה ועד לתקופה המוגנת בחוק לאחר לידה – אסורה! את מוגנת על פי חוקי העבודה ועל פי חוק עבודת נשים. בזמן הריונך, המעסיק אינו רשאי לפגוע בתנאי העסקה שלך כלל, ובטח שלא עקב הריונך.

ככל שאת מרגישה הרעת תנאים באפשרותך לפנות לעו”ד דיני עבודה, על מנת שיגן ועליך ובמידת הצורך יתבע את זכויותיך עפ”י דין. וכך תוכלי לקבל פיצויים בגין העוול שנעשה לך, את לא אמורה להרגיש אשמה, רק כי את בהיריון.

 

 

עו”ד ונוטריון מירית עטיה מייצגת נשים ומגנה על זכויות נשים בהריון, בסוגיות שונות של דיני העבודה. כגון: פיטורי נשים במהלך הריון או עקב הריון. פיטורין של נשים בזמן של טיפולי פוריות. אפליה מגדרית בקבלה לעבודה על בסיס שיקולים זרים. עו"ד מירית עטיה התנדבה בשדולת הנשים וייצגה נשים בבית הדין לעבודה בתיקי אפליה או פיטורין בגלל הריון.

עובדת המצויה בהריון החשה הרעת תנאים מהמעסיק, יכולה ומומלץ להיוועץ עם עורך דין לדיני עבודה. ההתייעצות חשובה מאוד, לפני שקיבלת כל החלטה אשר תשפיע בהכרח עלך העתיד שלך.

עו"ד ונוטריון מירית עטיה
בכל נושא משפטי מומלץ להיוועץ בעו"ד לקבל את הייעוץ המקצועי הנכון ביותר עבורכם.

לתיאום פגישת ייעוץ פנו לעו"ד מירית עטיה בטלפון 077-5118115 או בווצאפ 050-7611611 או השאירו פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם.