דיני עבודה – זכויות נשים בהריון

חוק עבודת נשים, תשי”ד-1954 (להלן: “חוק עבודת נשים“), הינו חוק המגן על זכויות נשים בהריון ו/או נשים המצויות בטיפולי פוריות –  בכל הקשור בדיני עבודה. לרבות הגנה על שעות העבודה, הגנה על הזכות לצאת לבדיקות ו/או לטיפולים, הגנה על תקופת חופשת לידה וזאת מבלי תהיה לך דאגה על הראש האם מקום העבודה שמור לך.

את בהריון? מזל טוב!

את העובדת המצטיינת שהמעסיק כל הזמן משבח ולפתע מרגישה הרעה בתנאי העסקה עקב הריונך? מתנכלים לך כי הודעת שאת בהריון? לא מאפשרים לך לצאת לבדיקות הריון? קצצו לך בשעות העבודה? חזרת מחופשת לידה, ומישהו אחר “התשלט” לך על התפקיד?

בתקופת ההריון ובטיפולי הפוריות את מוגנת! ואוסר למעסיק לפטר אותך ו/או להרע את תנאי העסקתך, ככל שאת עומדת בתנאי ותק של חצי שנה.

כל אפליה ו/או הרעת תנאים בתנאי העסקה בתקופת ההיריון או בתקופת טיפולי הפוריות ועד לתקופה המוגנת בחוק לאחר לידה, את מוגנת על פי חוקי העבודה ועל פי חוק עבודת נשים ותנאי העסקה שלך, אינם אמורים להיפגע כלל.

ככל שאת מרגישה בהרעת תנאים, בית הדין האזורי לעבודה יגן עליך, ותוכלי לעמוד ולתבוע את כל זכויותיך על פי הדין, ולקבל פיצויים משמעותיים בגין העוול שנעשה לך ולא להרגיש אשמה או להרגיש שהופלת לרעה רק כי את בהריון.

עו”ד מירית שטיינברג מייצגת נשים בסוגיות שונות של דיני העבודה כגון: פיטורי נשים במהלך הריון, פיטורי נשים עקב הריון, פיטורי נשים בטיפול פוריות, אפליה בעת קבלה לעבודה.

עו”ד מירית שטיינברג התנדבה בשדולת הנשים, לייצוג נשים בבית הדין לעבודה בתיקי אפליה ו/או פיטורין על רקע הריון.