עו"ד דיני עבודה, חוק הגנת נשים | היתר פיטורין בהריון | ייצוג עובד | ייצוג מעסיק | עו"ד דיני עבודה | מירית עטיה שטיינברג עו"ד ונוטריון
דיני עבודה – זכויות נשים בהריון

דיני עבודה – זכויות נשים בהריון חוק עבודת נשים, תשי”ד – 1954, (להלן: “חוק עבודת נשים”), הוא חוק המגן על זכויות נשים בהריון או נשים המצויות בטיפולי פוריות, בכל הקשור בדיני עבודה. לרבות, הגנה על שעות העבודה, הגנה על הזכות לצאת לבדיקות רפואיות, לטיפולים רפואיים, הגנה על תקופת חופשת לידה, מבלי שיהיה לך דאגה, האם מקום העבודה שמור לך.

את בהריון? מזל טוב!

את העובדת המצטיינת שהמעסיק כל הזמן משבח ולפתע מרגישה הרעה בתנאי העסקה עקב הריונך? מתנכלים לך כי הודעת שאת בהריון? לא מאפשרים לך לצאת לבדיקות הריון? קצצו לך בשעות העבודה? חזרת מחופשת לידה, ומישהו אחר “השתלט” לך על התפקיד?

בתקופת ההריון ובטיפולי הפוריות את מוגנת! אסור למעסיק לפטר אותך, או להרע את תנאי העסקתך, ככל שאת עומדת בתנאי ותק של חצי שנה.

אפליה או הרעת תנאים בתנאי העסקה, בתקופת ההיריון או בתקופת טיפולי הפוריות, ועד לתקופה המוגנת בחוק לאחר לידה, אסורה! את מוגנת עפ”י חוקי העבודה ועפ”י חוק עבודת נשים. תנאי העסקה שלך, אינם אמורים להיפגע כלל.

ככל שאת מרגישה בהרעת תנאים, עו”ד העוסק בדיני עבודה, יוכל להגן עליך, לתבוע את מלוא זכויותיך עפ”י דין, ולקבל פיצויים בגין העוול שנעשה לך, את לא אמורה להרגיש אשמה, רק כי את בהריון.

עו”ד מירית עטיה שטיינברג מייצגת נשים, בסוגיות שונות של דיני העבודה כגון: פיטורי נשים במהלך הריון, פיטורי נשים עקב הריון, פיטורי נשים בטיפול פוריות, אפליה בעת קבלה לעבודה.

עו”ד מירית עטיה שטיינברג התנדבה בשדולת הנשים, לייצוג נשים בבית הדין לעבודה בתיקי אפליה, או פיטורין בגלל הריון.

מומלץ כי עובדת המצויה בהריון, החשה הרעת תנאים מצד המעסיק, תתייעץ עם עורך דין בענייני עבודה, ותקבל ייעוץ משפטי, בטרם תפנה למעסיק או בטרם תחליט להתפטר.